Speckled decoration

10/08/2015




Mostanában akármerre járok, ez a szabálytalan pöttyös minta köszön vissza rám a boltokból, legyen szó kerámia vázáról, bögréről vagy éppen blúzról. Nagyon tetszik, hogy az egész olyan hatást kelt, mintha lefröcskölték volna az adott tárgyat, de bevallom nem volt kedvem több ezer forintot költeni egy olyan dologra, amit első ránézésre akár én is meg tudnék csinálni. Így fogtam magam és egyik nap átalakítottam az egyik ikeás poháralátétünket. Úgy érzem otthon nem ez lesz az egyetlen tárgy, ami áldozatul esik az újonnan jött festési őrületemnek.

Wherever i go, this speckled pattern looks right back at me on everything such as mugs or even blouses. I love that it looks like someone has accidentaly splashed the object, but i wasn't ready to pay a whole lot of money for something that looked easy for me to recreate. So one evening i redecorated one of our ike coasters and i have a feeling this won't be the last object in the house to be repainted.


Amire szükséged lesz/What you'll need:

Az alapozó festéked lehet átlátszó, de akár fehér is, a lényeg, hogy 2 rétegben vidd fel az alátétre. Ezzel megakadályozzuk, hogy a parafa beszívja a fehér festéket és sokkal szebben fog mutatni.

Your primer can be either white or no colour, the point is to add 2 layers to your coaster . This prevents the white paint from soaking into the cork and makes the end result that much nicer.



Miután az alapozó festék megszáradt, mehet rá a fehér festékünk is. Én két rétegben kentem, de a festéktől függően, akár egy is elég lehet. Végül keressünk egy kisebb és egy nagyobb ecsetet, amikkel kedvünk szerint, össze-vissza fessünk fekete pontokat az alátétre. Figyeljünk, hogy ne legyen túl szabályos a végeredmény, érdemes internetről egy minta képet keresni és az alapján dolgozni. A kerámia hatás érdekében akár egy fényes fedőréteget is felvihetünk, én ezt kihagytam, mert tetszett a matt végeredmény.


After your primer dried, go ahead and add 2 coats of white paint. Depending on the paint you're using, one coat can be enough. At last, paint some black dots with a bigger and a smaller brush to create this splashed effect. Make sure to keep it messy and maybe use a picture from the internet as a guide. To achieve that ceramic look, add a coat of high shine top coat, but i skipped this step because i liked the matt result.



You Might Also Like

2 megjegyzés

  1. Hát egy rugóra ár az agyunk, ilyesmit terveztem most én is! Gyönyörű lett <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönööm, biztos a tied is szupi lesz! :)

      Törlés