DIY Advent calendar tutorial

11/29/2014


Nyakunkon a december, ami nem jelent mást, mint, hogy hivatalosan is tél van és elkezdődik az ünnepi készülődés. A Pinterestet elárasztják az adventi kalendárok, amiket én évek óta csillogó szemmel nézek és mindig elhatározom, hogy készítek egyet. Idén végre minden összejött és egy egyszerűbb, de mutatós darabot ollóztam össze a rengeteg ötletből, igaz, hogy több órát vett igénybe a tervezés, hiszen annyi szín, minta és technika kínálkozik. :)

December is on our doorstep which means it's officially winter and the holiday preparations shall begin! Pinterest is full of advent calendar ideas and every year i stare at them, thinking i'll recreate one of them. This year everything fell in place and i made a simple but eye catching one, although it took hours to plan and figure out all the colours, patterns and techniques that presented themselves. :)


Egy keményebb papírt 8x6 cm-es téglalapokra vágtam, a hosszú oldal mentén fél cm-t behajtottam majd az egész téglalapot keresztben a felénél meghajtottam. Az így érintkező oldalakat összeragasztottam és voila készen voltak a kis tasakok, amiket kedvünk szerint tölthetünk meg. Én a parafatáblámra ragasztottam egy kartonpapírt, amit barna csomagolópapírral fedtem be; ez lett a kalendár alapja.

I cut a thicker paper into a 6x8 cm rectangle, folded half cm from the sides along the longer part and folded the whole rectangle in half. I glued the touching sides and voila, i got the pockets that are now ready to be filled! I put cardboard on my corkboard and wrapped everything in brown paper; this became the base of the calendar.


Kerestem egy nekem tetsző betűtípust, kinyomtattam a számokat 1-24-ig és minden tasak jobb sarkába tettem egyet. Szerettem volna még egy kis dekorációval feldobni az egészet ezért piros dekortapasz került felülre és pár tasakra ünnepi mintákat is ragasztottam. Még nem fejeztem be tejesen, valószínű ennél több helyre fognak minták kerülni :)

I searched for a font i like, printed the numbers from 1-24 and glued them in the right bottom corner. I wanted to have some more decorations so i put red washi tape on top and a few festive patterns on some of the pockets. I'm still not finished and probably more holiday figures will appear here and there. :)


Végül eldöntöttem, hogy nem ajándékot vagy csokit fogok belerakni, hanem kis cetliket, amik a Mikulást, Karácsonyt vagy a szülinapomat jelzik. Ezeken kívül kis utasítások rejlenek mindenhol, amik mind az ünnepi hangulat fenntartásához járulnak hozzá :)

Finally i decided that i don't want to fill them with presents or chocolate but little notes teling us when it's my bday, Christams or when Sata Claus is coming. The other ones have little instructions on them, helping in creating the Christmas spirit :)


You Might Also Like

2 megjegyzés

  1. Amikor megláttam az első képet, megijedtem, hogy na ez biztos bonyolult lesz kivitelezni, mert el kell majd menjek egy felfedező körútra, hogy vegyek ilyen kis tasakokat... aztán jól meglepődtem, amikor láttam hozzá tutorialt :D Annyira jól néz ki, nagyon tetszik!
    Én még nem készítettem kalendáriumot, mert gondolkozom, hogy gyufásdobozosat, vagy ezt csináljam meg. Még nem tudom >.<

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hirtelen én sem tudtam volna, hogy honnét szerezzek kis tasakokat, így viszont sokkal egyszerűbb és gazdaságosabb is szerintem :) Majd írd meg, hogy végül melyik mellett döntöttél! :)

      Törlés